ممانعت نظامیان آمریکا از دسترسی روسیه به میدان‌های نفتی سوریه

ممانعت نظامیان آمریکا از دسترسی روسیه به میدان‌های نفتی سوریه

نظامیان آمریکا مانع دسترسی نیرو‌های نظامی روسیه به میدان‌های نفتی سوربه در شمال این کشور شدند.

ممانعت نظامیان آمریکا از دسترسی روسیه به میادین نفتی سوریهبه نقل از  خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، نظامیان آمریکا مستقر در منطقه تحت کنترل گروه‌های ی پ گ/پ ک ک در سوریه روز شنبه مانع دسترسی نیرو‌های روسیه به میدان‌های نفتی این منطقه شدند.

اختلافات میان آمریکا و روسیه بر سر میدان‌های نفتی رومیلان در شمال شرقی حسکه ادامه دارد. بنا به اطلاعات بدست آمده از سوی خبرگزاری آناتولی، سربازان آمریکایی از گشت نظامی روسیه در مسیر منتهی به میدان‌های نفتی منطقه ممانعت کردند. تنش میان دو طرف زمانی رخ داد که سربازان آمریکایی از نیرو‌های روس خواستند تا به منطقه‌ای در شمال غربی حسکه برگردند.

سربازان روسیه به دلیل مسدود شدن مسیر منتهی به رومیلان، جایی که پایگاه آمریکا در آنجا واقع است، مجبور به بازگشت از آن مسیر شدند.

روز پنج شنبه نیز نیرو‌های ی پ گ/ پ ک ک مانع عبور سربازان روس از شهر قامشلی برای ایجاد یک پایگاه نظامی نزدیک به میدان نفتی رومیلان شدند و دسترسی آن‌ها به این منطقه مسدود شد.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر سیاست‌های دولتش را برای تصاحب نفت سوریه مورد تاکید قرار داد و از متعهد شدن برای برگرداندن اختیار چاه‌های نفتی این کشور به صاحبان اصلی آن یعنی دولت دمشق امتناع کرد. ترامپ طی ماه‌های اخیر بار‌ها درباره اهمیت «حفاظت از نفت سوریه» صحبت کرده و گفته نفت سوریه را دوست دارد و آمریکا آن را در اختیار دارد.

در اواخر اکتبر ارتش روسیه گزارش تفضیلی درباره فعالیت‌های آمریکا برای قاچاق نفت در بخش شرقی سوریه منتشر کرد. این گزارش با استفاده از اطلاعات ماهواره‌ای نشان داد که سیا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، پنتاگون، وزارت دفاع این کشور و پیمانکاران خصوصی ارتش آمریکا در همکاری با شبه نظامیان کرد و شرکت‌های نفتی در حال خارج کردن نفت سوریه به ارزش ۳۰ میلیون دلار هستند.

در ماه اکتبر به دنبال تهاجم نظامی ترکیه به مرز‌های سوریه، آمریکا به منظور تصاحب نفت منطقه شرقی سوریه، نیرو‌های نظامی خود را به استان دیرالزور منتقل کرد.

منبع : خبرنگاران جوان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: ممانعت نظامیان آمریکا دسترسی روسیه میدان‌های نفتی سوریه سربازان روسیه شهر قامشلی ایگاه نظامی
[ یک شنبه 29 دی 1398 ] [ 19:19 ] [ فاتح ]
[ ]